Zależy nam na Twojej pełnej satysfakcji z zakupów w naszym sklepie. W związku z tym że trzonem naszej oferty są rowery i asortyment rowerowy, dopasowujemy się do Twoich potrzeb. Każdemu konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni, my wydłużamy ten termin do 100 dni, upraszczając procedurę. Masz prawo do namysłu, a my umożliwiamy Ci zapoznanie się z towarem i rozważenie racjonalności jego zakupu. Przeczytaj poniżej reguły zwrotów i wymian:
1. Każdy oferowany przez nas produkt jest objęty 100-dniowym prawem do zwrotu/wymiany na podstawie prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, w oparciu o przepisy wynikające z art. 27. Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, której pełną treść znajdziesz klikając TUTAJ. Termin zostaje zachowany w momencie zgłoszenia chęci zwrotu do setnego dnia od dnia otrzymania przesyłki.
2. Zwrot towaru odbywa się na Twój koszt (lub nabywcy towaru),
- możesz liczyć na nasze pełne wsparcie i wyrozumiałość w kwestii zwrotu
- w odpowiedzi na wyrażoną chęć zwrotu, otrzymasz instrukcje w jaki sposób przygotować towar do zwrotu oraz
- sugestie z usług jakiej firmy kurierskiej skorzystać lub którego brokera usług kurierskich wybrać
3. Orientacyjny koszt zwrotu (uzależniony jest od aktualnych cenników przesyłek kurierskich):
- akcesoria rowerowe, kaski, odzież, buty rowerowe itp niewielkiej wielkości rzeczy ~ 15,-PLN (np. InPost, Poczta Polska)
- rowery dziecięce, rowery BMX, rowery dirt ~ 30,-PLN (np. DPD, Kurier InPost)
- rowery dla dorosłych, rowery elektryczne ~ 80,-PLN (np. DPD, Kurier Poczty Polskiej)
4. Co zrobić aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy:
- muszą Państwo poinformować nas Green Bike Poland Sp. z o.o. drogą pisemną lub mailową, o chęci zwrotu.
- Możesz kliknąć TUTAJ aby wysłać automatycznie wiadomość o chęci zwrotu (uzupełnij ją o swoje dane) lub na adres bok@greenbike.pl.
- Możesz też wysłać list polecony z odstąpieniem... zaadresuj go tak: Dział Reklamacji GreenBike.pl, ul. Gostyńska 51, 63-100 Śrem
(bardzo prosimy o wysłanie informacji drogą mailową)
5. Ile pieniędzy Ci zwrócimy? Zwrócimy Ci wszystkie wpłacone środki, jeżeli wybrałeś najtańszą z dostępnych opcji dostawy
lub nie miałeś opcji wyboru formy dostawy (dostępna jedna opcja dostawy). Oznacza to w praktyce że:
- jeżeli dostawa była bezpłatna lub jedyną dostępną opcją była płatna dostawa - otrzymasz 100% zwrotu (cena towaru + cena dostawy)
- jeżeli do wyboru miałeś opcję bezpłatnej dostawy oraz płatnej - otrzymasz zwrot pomniejszony o koszt dostawy
- jeżeli do wyboru miałeś kilka opcji płatnej dostawy - otrzymasz zwrot pomniejszony o różnicę pomiędzy kosztem wybranej dostawy a najtańszej dostępnej w momencie zakupu
6. Personalizacja produktu a zwrot towaru. Jesteśmy rowerzystami więc zwracając się do nas z prośbą o doradztwo, możesz otrzymać ofertę złożoną z towaru oraz różnego rodzaju usług serwisowych polegających na dopasowaniu sprzętu do określonych przez Ciebie rowerowych potrzeb. Co się dzieje, kiedy dokonamy zmian w specyfikacji na Twoje życzenie, a Ty skorzystasz z prawa do odstąpienia od umowy?
- zawsze po wymianie komponentów, fabryczne komponenty otrzymasz w przesyłce z rowerem (chyba że w procesie negocjacji ustalimy inaczej), jeżeli je zachowasz, będziesz mógł skorzystać z opcji zwrotu zarówno roweru jak i akcesoriów/części
- wykonana usługa wymiany/dopasowania na ogół jest bezpłatna, nie mniej, jeżeli w trakcie przygotowywania oferty określimy jakiś poziom kosztów związanych z wykonaniem usługi serwisowej, koszty tej usługi nie będą zwrócone w momencie odstąpienia od umowy
7. Kiedy prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość Ci nie przysługuje?
- nie posiadamy takich produktów w ofercie, których zwrot z jakichkolwiek powodów nie jest możliwy (w oparciu o prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość)
8. W jakim stanie możesz zwrócić towar, aby otrzymać pełny zwrot środków?
- art. 34. 4. ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta mówi nam tak:
"Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9."
- nasza interpretacja tego przepisu jest następująca. Charakter, cechy i funkcjonalność oferowanych przez nas produktów możesz poznać/sprawdzić w miejscu, w którym nie narazisz towaru na uszkodzenie, zabrudzenie czy w inny sposób nie zmniejszysz jego wartości poprzez jakiekolwiek zużycie, któregokolwiek z elementów.
- jak to wygląda w praktyce? Akcesoria/części/odzież/buty itp bez problemu sprawdzisz bez ryzyka uszkodzenia/zużycia. Rower możesz sprawdzić tak, aby nie nosił śladów eksploatacji. Jeżeli mieszkanie, garaż czy inne miejsce pod dachem jest za małe, wybierz krótką (kilkudziesięciometrową ścieżkę asfaltową, w suchy dzień, omijaj nieczystości, wyczyść opony i inne zakurzone elementy).
- otrzymany od Ciebie zwrot sprawdzimy w momencie dostawy, w przypadku braku śladów użycia - 100% środków zwrócimy w czasie 3 dni roboczych (maksymalnie 14 dni od dnia otrzymania przesyłki)
- jeżeli zwracany rower (lub inny towar) będzie nosił ślady eksploatacji, poinformujemy Cię o tym przesyłając zdjęcia + opis + informacje jakie usługi serwisowe i w jakich cenach musimy wykonać i na jaką kwotę wystawimy fakturę za wykonaną usługę
9. Wymiana towaru jest możliwa poprzez deklarację chęci otrzymania innego produktu, przesłanej w parze z odstąpieniem od umowy zawartej na odległość (o której informacje znajdziesz wyżej)
- każdą wymianę traktujemy indywidualnie
- wymiana nie zawsze jest możliwa (99,9% możliwa, 0,1% niemożliwa)
- stoimy frontem do Ciebie, w związku z czym zawsze staramy się dopasować rozwiązanie do Twoich potrzeb przy zachowaniu ekonomicznego sensu transakcji
10. Jeżeli masz pytania lub uwagi co do opisanych wyżej warunków zwrotu/wymiany, napisz do nas na bok@greenbike.pl
Poniżej treść informacji dotyczącej prawa do odstąpienia od umowy obowiązująca Klientów,
którzy złożyli zamówienie przed 24.11.2021 (15:00)
Dokonując zakupu w naszym internetowym sklepie rowerowym GreenBike.pl mają Państwo prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (Green Bike Poland S.C. ul. Gostyńska 51, 63-100 Śrem, bok@greenbike.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od zawartej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas np. koszt dostawy za pobraniem lub dostawy Premium), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym otrzymaliśmy zwracany przez Państwa produkt. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Zwrot produktu, w szczególności roweru wiąże się z opłatą transportową, uzależnioną od cennika wybranego operatora przesyłki.
Koszt przesyłki zwracanego produktu leży po stronie kupującego i wynosi około 60,-PLN w zależności od wielkości przesyłki.
Prosimy o kontakt przed wysyłką, w celu uzyskania informacji dotyczących prawidłowego sposobu zabezpieczenia zwracanego produktu.
Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w poniższych przypadkach:
- umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
Wzór odstąpienia od umowy zawartej na odległość można pobrać z poniższego linku:
Format PDF: http://greenbike.pl/wzor-odstapienia-od-umowy.pdf
Format DOC: http://greenbike.pl/wzor-odstapienia-od-umowy.doc
Poniżej treść informacji dotyczącej prawa do odstąpienia od umowy obowiązująca Klientów,
którzy złożyli zamówienie przed 12.03.2020 (13:30):
Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas (Green Bike Poland S.C. ul. Gostyńska 51, 63-100 Śrem, sklep@greenbike.pl) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.Proszę odesłać lub przekazać nam rzecz, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni. Ponosimy koszty zwrotu rzeczy. Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
Wzór odstąpienia od umowy zawartej na odległość można pobrać z poniższego linku:
Format PDF: http://greenbike.pl/wzor-odstapienia-od-umowy.pdf
Format DOC: http://greenbike.pl/wzor-odstapienia-od-umowy.doc