Specialized Shiv Elite to rower do triathlonu, idealny zarówno dla doświadczonych triathlonistów jak i jako pierwszy rower do triathlonu. Rowery triathlonowe Specialized Shiv Elite charakteryzują się świetnym stosunkiem wagi do sztywności i niskiego oporu aerodynamicznego. Jeżeli szukasz roweru, zastanawiasz się jaki rower do triathlonu kupić w cenie około 12000, nowy Spec Shiv jest świetną opcją.
Podjazdy, ostre zakręty, sprint do linii mety - Allez Sprint nie boi się żadnych wyzwań. Nasz najbardziej zaawansowany aluminiowy rower szosowy, często efektywniejszy od karbonowych modeli konkurencji - Allez Sprint - sprawdzi się równie dobrze w trakcie wyścigu, jak codziennych treningów. A wszystko za kwotę, która nie zrujnuje budżetu zapalonego kolarza. Osprzęt łączy osiągi i przystępną cenę przerzutki i hydraulicznych hamulców tarczowych Shimano 105, aluminiowe koła DT R470 oraz popularne siodełko Body Geometry Power.
- Rama wykonana w całości z karbonu FACT 10r została opracowana w naszym własnym tunelu aerodynamicznym Win Tunnel i równie dobrze radzi sobie z jazdą pod wiatr, jak - co jest o wiele trudniejsze - z utrzymaniem prędkości przy bocznym wietrze.
- Aby najszybszy rower mógł w pełni rozwinąć swój potencjał należy zadbać o to, by kolarz mógł jechać w efektywnej pozycji bez uczucia dyskomfortu. Zapewniliśmy to stosując system dopasowania Control Tower, pozwalający indywidualnie wyregulować odległość suport/stery w pionie i w poziomie.
- Należy również wspomnieć o systemie Fuelselage, dzięki któremu schowany wewnątrz ramy bidon nie ma absolutnie żadnego wpływu na aerodynamikę roweru. Podobnie rzecz się ma z jedzeniem i zapasową dętką, które bez problemu mieszczą się w dostępnych opcjonalnie schowkach Fuelcell. Prawidłowe wykorzystanie Fuelselage w połączeniu z Fuelcell wyraźnie poprawia aerodynamikę, dając oszczędność 75 sekund w porównaniu z rowerem obwieszonym jak choinka.
- Punktem wyjścia jest technologia D'Aluisio Smartweld, polegająca na użyciu większej ilości materiału w najbardziej obciążanych spawach, dzięki czemu aluminiowa rama jest znacząco sztywniejsza, ale zachowuje ugięcie w pionie. Testy potwierdziły, że to nasz najsztywniejszy aluminiowy rower w historii. Rama, dla której inspiracją był Rider-First Engineered Tarmac™, posiada również wyjątkową rurą dolną, miski suportu i główkę, oraz widelce w rozmiarach dopasowanych do rozmiaru ramy. Zapewnia to identyczne osiągi we wszystkich rozmiarach ramy.
- Aby każdy wat energii został zamieniony w ruch do przodu zastosowaliśmy krótkie dolne rury, które usztywniają i stabilizują tylny trójkąt. Ale sztywność to nie wszystko - kształt hydroformowanych rur został zoptymalizowany również pod kątem aerodynamiki oraz zapewnienia ugięcie w pionie.
- Rama, dla której inspiracją był Rider-First Engineered Tarmac™, posiada również wyjątkową rurą dolną, miski suportu i główkę, oraz widelce w rozmiarach dopasowanych do rozmiaru ramy. Zapewnia to identyczne osiągi we wszystkich rozmiarach ramy.
- Najwyższej klasy karbonowy widelec Tarmac Disc FACT to niewiarygodna sztywność i precyzja sterowania oraz perfekcyjne tłumienie wibracji.
SPECYFIKACJA ROWERU TRIATHLONOWEGO SPECIALIZED SHIV ELITE:
Rama - Specialized FACT 10r carbon, FACT IS construction, crosswind-optimized airfoils, 1-1/8" lower bearing, OSBB, Control Tower Fit System, Fuelselage Integrated Hydration System, 130mm spacing
Widelec - Specialized FACT carbon, full monocoque
Przednie koło - DT R460, sealed cartridge hubs, 14g spokes, 20h
Tylne koło - DT R460, sealed cartridge hubs, 14g spokes, 24h
Dętki - Presta, 40mm valve
Przednia opona - Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x24mm
Tylna opona - Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x24mm
Mechanizm korbowy - Praxis Zayante, BB30
Środek suportu - Praxis, PF30
Przednia przerzutka - Shimano R7000, clamp-on
Tylna przerzutka - Shimano 105, 11-speed
Kaseta - Shimano 105, 11-speed, 11-28t
Łańcuch - KMC X11 Extra Lightweight, 11-speed
Przedni hamulec - Shiv rim caliper
Tylny hamulec - Shiv rim caliper
Kierownica - Specialized Shiv Aerobar, alloy
Owijka - Specialized S-Wrap with gel
Wspornik kierownicy - Specialized, 3D-forged alloy, 4-bolt, 7-degree rise
Siodło - Sitero Comp
Wspornik siodła - Shiv, 12.5mm
Pedały - Specialized Dirt