Nie będziemy zaprzeczać, że aluminiowe rowery wciąż nas fascynują. A kiedy prawdziwa pasja zostaje podparta ciężką pracą, rodzą się maszyny takie jak Allez Elite. Najlepszy wybór dla tych, którzy zaczynają przygodę z kolarstwem szosowym. Lżejszy rower to nie tylko łatwiejsze pokonywanie podjazdów, ale też spora ulga dla każdego, kto nie mógł mu się oprzeć, choć mieszka na 5 piętrze bez windy. Odmłodzona rama ze stopu E5 wysuwa Allez na czoło w kategorii wagowej. Aby obniżyć masę zastosowaliśmy rury o absurdalnie wręcz cienkich ściankach, które bez zmniejszenia wytrzymałości ramy pozwalają - razem z widelcem - zaoszczędzić 450 gramów w porównaniu z ubiegłorocznym modelem. A skoro już wspomnieliśmy o widelcu, warto zwrócić uwagę, że niższe modele szosówek często korzystają z widelca aluminiowego lub z niższej jakości karbonu, który nie wpływa zbyt dobrze na ogólne wrażenia z jazdy. Widelec Allez wykonany jest w całości z włókna węglowego FACT, zapewniając nie tylko niższą masę, ale też lepszą sterowność, płynne pokonywanie nierówności oraz pewność w zakrętach. Geometria Allez została dopracowana z wykorzystaniem obszernej bazy danych Retül. Dzięki temu od samego początku wzięliśmy pod uwagę jej przydatność do jazdy w każdej możliwej pozycji oraz osiągi i sterowność, których oczekujesz od rasowej szosówki. Allez w prezentowanej wersji posiada również uchwyty na lekki bagażnik i błotniki dla tych, którzy nie tolerują nawet najmniejszego plecaka. Przydają się w treningach na szosie, ale też pozwalają wykorzystać rower do codziennych dojazdów do pracy. Również pod tym kątem pozostawiliśmy prześwit pozwalający założyć opony 28 mm, dzięki którym jazda miejska jest o wiele bardziej płynna i komfortowa. Osprzęt został, jak zwykle, dobrany nieprzypadkowo, i obejmuje niezawodne przerzutki Shimano Claris, wytrzymałe koła Axis Sport i znakomite opony Espoir Sport. Rama E5 Premium Aluminum została zbudowana z formowanych rur z gładkimi spawami by zwiększyć sztywność i efektywność, a jednocześnie wyglądać atrakcyjnie. Widelec Specialized z karbonu FACT w technologii skorupowej gwarantuje pewną jazdę z najwyższą prędkością. Przerzutki Shimano 105 STI zapewniają pewną i płynną zmianę biegów.
Rama: | Specialized E5 Premium Aluminum, szlifowane spawy, wewnętrzne prowadzenie linek. | |
Dumper: | Specialized FACT full karbonowy | |
Mechanizm korbowy: | Praxis Alba 2D, 50/34T | |
Manetki: | Shimano 105 | |
Przerzutka przednia: | Shimano 105 | |
Przerzutka tylna: | Shimano 105, 11-biegowa | |
Łańcuch: | KMC X11, 11-rzędowy z spinką Missing Link™ | |
Kaseta: | Shimano 105, 11-rzędowa, 11-32t | |
Hamulce: | Tektro Axis | |
Klamki hamulcowe: | Shimano 105 | |
Obręcze: | DT R460 | |
Piasty: | DT R460, Przód: 20 szprych, Tył: 24 szprychy. | |
Opony: | Espoir Sport, 60 TPI, podwójna BlackBelt ochrona, 700x25mm | |
Wspornik kierownicy: | Specialized, 3D aluminiowy, 4-śruby, 7-stopni kąt | |
Kierownica: | Specialized Shallow Drop, 6061 aluminium, 70x125mm, 31.8mm średnica | |
Chwyty: | Specialized S-Wrap | |
Wspornik siodła: | Specialized aluminiowy, 2 śruby | |
Siodło: | Body Geometry Toupé Sport, pręty stalowe, 143mm | |
Pedały: | Nylon, 105x78x28mm |
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.