Kupując nowy rower Kross w sklepie GreenBike.pl powinieneś wiedzieć coś więcej o gwarancji, którą jest objęty. Rowery marki Kross z naszej oferty, są objęte dwiema gwarancjami:
- przez 2 lata, bezwarunkową sprzedawcy - o której więcej informacji znajdziesz TUTAJ
- dożywotnią, warunkową producenta - o niej napisaliśmy poniżej
Co obejmuje dodatkowa gwarancja KROSS?
- KROSS S.A. daje możliwość przedłużenia Gwarancji na ramę: Wszyscy użytkownicy rowerów z ramami aluminiowymi lub stalowymi mogą uzyskać gwarancję dożywotnią
- Dla rowerów z ramami karbonowymi oraz z pełną amortyzacją okres przedłużonej gwarancji wynosi 5 lat
- Wszyscy użytkownicy spełniający warunki dodatkowej gwarancji mogę korzystać z Autoryzowanych Punktów Serwisowych Kross w celu złożenia roszczenia reklamacyjnego, których lista jest dostępna i aktualizowana na stronie: https://kross.eu/pl/sklepy
Co należy zrobić aby uzyskać Gwarancję KROSS:
- Należy przede wszystkim dokonać rejestracji roweru za pośrednictwem strony: https://kross.eu/pl/jak-zarejestrowac-rower-i-przedluzyc-ochrone
- Należy dokonać szeregu odpłatnych serwisów zgodnie z zaleceniami firmy Kross w jednym z Autoryzowanych punktów Serwisowych. Harmonogram przeglądów znajdziesz poniżej: https://kross.eu/pl/gwarancja
Globalna polityka gwarancyjna:
1. Producent roweru - KROSS S.A. udziela na zakupiony rower gwarancji jakości na okres 2 lat, licząc od daty zakupu. Warunkiem obowiązywania dwuletniej Gwarancji jest dokonanie płatnych przeglądów: pierwszego w terminie między 30 a 60 dniem od daty zakupu (dla rowerów zakupionych w miesiącach od listopada do końca stycznia przegląd może być wykonany najpóźniej do dnia 31 marca), a następnie przeglądu okresowego pomiędzy 11 a 16 miesiącem od daty zakupu. Przegląd może zostać wykonany w Autoryzowanych Punktach Serwisowych lub punktach sprzedaży Kross. 1.1. W przypadku komponentów takich jak amortyzatory, dampery, sztyce amortyzowane właściciel zobowiązany jest do wykonywania niezależnych przeglądów zgodnie z interwałami serwisowymi określonymi przez producenta danego komponentu. Informacje o interwałach serwisowych znajdują się na stronie internetowej: https://kross.eu/pl/gwarancja. 1.2. Wszystkie czynności regulacyjne i kontrolne roweru w okresie gwarancyjnym wykonywane są odpłatnie.
2. Producent roweru - KROSS S.A. daje możliwość przedłużenia Gwarancji na ramę: Dla rowerów z ramami aluminiowymi i stalowymi (z wyłączeniem rowerów full suspension): gwarancja dożywotnia; Dla rowerów z ramami karbonowymi oraz full suspension: 5 lat gwarancji. Warunkami niezbędnymi do przedłużenia gwarancji na ramę jest zarejestrowanie roweru na stronie www.kross.eu/pl oraz wykonywanie przeglądów: pierwszego w terminie między 30. a 60. dniem od daty zakupu (dla rowerów zakupionych w miesiącach od listopada do końca stycznia przegląd może być wykonany najpóźniej do dnia 31 marca), przeglądu okresowego pomiędzy 11. a 16 miesiącem od daty zakupu oraz przeglądu po każdych trzech latach użytkowania w Autoryzowanych Punktach Serwisowych lub punktach sprzedaży Kross. Warunki Przedłużonej Gwarancji na ramę znajdują się na stronie https://kross.eu/pl/gwarancja w dokumencie do pobrania „Warunki Przedłużenia Gwarancji na Ramę”.
3. Warunkiem ważności Gwarancji jest posiadanie dowodu zakupu i Oświadczenia Gwarancyjnego lub konta gwarancyjnego na platformie www.kross.eu/pl, założonego zgodnie z regulaminem tej platformy.
4. Wszelkie roszczenia z tytułu Gwarancji muszą zostać zgłoszone za pośrednictwem Autoryzowanego Punktu Serwisowego producenta, sprzedawcy, lub poprzez platformę www.kross.eu/pl.
5. Właściciel roweru zobowiązany jest dostarczyć produkt do Autoryzowanego Punktu Serwisowego albo Punktu Sprzedaży KROSS oraz zadbać o to aby reklamowany rower był czysty i nie posiadał zamontowanych dodatkowych akcesoriów, które nie są fabryczną częścią roweru.
6. Rozpatrzenie reklamacji przez KROSS powinno nastąpić w terminie 14 dni od momentu otrzymania roweru przez Autoryzowany Punkt Serwisowy lub punkt sprzedaży KROSS. W przypadku uznania reklamacji producent zobowiązuje się do możliwie najszybszego usunięcia usterki, w terminie nie dłuższym niż 30 dni od daty wydania decyzji.
7. W przypadku ram oraz komponentów rowerów, których cykl życia u producenta uległ zakończeniu, KROSS zastrzega sobie prawo do zastąpienia ich elementami równorzędnymi o takiej samej bądź wyższej wartości. Decyzja ta należy wyłącznie do firmy Kross.
8. W przypadku komponentów marek międzynarodowych mających swoich przedstawicieli na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, decyzję co do zasadności reklamacji KROSS podejmie po konsultacji autoryzowanym dystrybutorem producenta wspomnianych marek.
9. Gwarancja nie obejmuje usterek spowodowanych: samodzielną, niewłaściwą naprawą przez klienta; modyfikacjami i wprowadzaniem zmian konstrukcyjnych przez klienta; niewłaściwym sposobem przechowywania roweru, obsługi oraz braku konserwacji według dołączonych instrukcji, użyciem roweru w sytuacjach w sposób niezgodny z instrukcją obsługi lub w celach komercyjnych oraz w celu innym niż ten, do którego rower został zaprojektowany.
10. Gwarancja nie obejmuje:
- 10.1. naturalnego zużycia materiałów w czasie eksploatacji, takich jak: zużycie ogumienia oraz kółek podporowych w rowerach dziecięcych, rozcentrowanie kół, zużycie bieżni obręczy kół, zużycie klocków, okładzin i tarcz hamulcowych; zużycie elementów napędu (łańcucha, kasety, wolnobiegu, łożysk, mechanizmu korbowego); zużycie elementów zawieszenia roweru (uszczelnienia przeciwpyłowe, tuleje ślizgowe, tuleje uszczelniające, uszczelki); zużycie linek i pancerzy; zużycie żarówek.
- 10.2. uszkodzeń mechanicznych powstałych na skutek wypadku, przeciążeń, niewłaściwego użytkowania, bądź braku konserwacji m.in.: skrzywienie, złamanie ramy lub widelca, uszkodzenie mechaniczne obręczy, złamanie haka przerzutki, wygięcie wspornika siodła, wygięcie lub złamanie przerzutki przedniej czy tylnej; uszkodzenia wynikające z użycia niewłaściwego momentu dokręcania; uszkodzenia wynikające z niewłaściwego ustawienia zawieszenia; korozja i zatarcie łożysk w wyniku mycia roweru myjka wysokociśnieniowa lub braku konserwacji; wszelkie uszkodzenia, do których powstania przyczynił się klient, osoba trzecia bądź siła wyższa; zmiana powłoki lakierniczej np. korozji wynikająca z niewłaściwego przechowywania roweru w warunkach o zbyt dużej wilgotności lub nieprzestrzegania zasad konserwacji.
11. Gwarancja na rowery ze wspomaganiem elektrycznym traci ważność w przypadku: ingerencji w oprogramowanie roweru (zmiana prędkości maksymalnej, trybu wspomagania prowadzenia roweru WALK; zmiany fabrycznych ustawień modułów sterujących rowerem; ingerencji w oprogramowanie baterii; montażu innych wyświetlaczy LCD i LED niż przewidział producent; montażu przepustnic (Throttle); stosowania zewnętrznych urządzeń zmieniających osiągi i parametry roweru (chip tuning).
12. Do napraw gwarancyjnych nie należy również likwidacja luzów i regulacja połączeń gwintowanych.
13. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń roweru wywołanych uprawianiem sportów wyczynowych.
14. Rower nie podlega zwrotowi lub wymianie na nowy w przypadku możliwości usunięcia wad i usterek.
15. Używanie roweru niesprawnego lub uszkodzonego może prowadzić do dalszych jego uszkodzeń, a nawet wypadku i uszkodzenia ciała. Po wykryciu usterki, użytkownik powinien niezwłocznie zaprzestać użytkowania roweru.
16. Niniejsze postanowienia dotyczące Gwarancji są dobrowolnymi świadczeniami firmy Kross S.A. i w żaden sposób nie wyłączają, nie ograniczają ani nie zawieszają uprawnień klienta wynikających m.in. z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej, ani przepisów ustawy o prawach konsumenta i przepisów kodeksu cywilnego chroniących prawa konsumentów.
17. Kwestie, które nie zostały ujęte w niniejszej Karcie Gwarancyjnej są regulowane przez odpowiednie zapisy Kodeksu Cywilnego.
Link do rejestracji roweru: https://kross.eu/pl/jak-zarejestrowac-rower-i-przedluzyc-ochrone
(aktualna na dzień 23.12.2022r - najnowsze warunki znajdziesz na stronie producenta kross . eu