Kiedy podliczysz zdobyte do tej pory tytuły Mistrza Świata, medale olimpijskie i tryumfy w Cape Epic, przyznasz, że S-Works Epic jest po prostu najszybszą maszyną XC na świecie. A teraz jest jeszcze szybszy, bo dostał najlepszy z dostępnych napędów SRAM - bezprzewodowy, elektroniczny XX1 Eagle AXS. Zmiana przełożenia w S-Works Epic AXS jest szybka i precyzyjna w każdych warunkach i nawet pod największym obciążeniem.
W ostatnich latach trasy zawodów zmieniły się nie do poznania. Stały się bardziej strome, bardziej techniczne i o wiele bardziej wymagające. Uważnie obserwujemy ten rozwój, a zmiany traktujemy jako impuls do osiągnięcia perfekcji - stworzenia roweru, który da zawodnikom Pucharu Świata i jeźdźcom XC przewagę już na linii startowej.
Pewność sterowania to absolutna podstawa. Dlatego w Epicu wydłużyliśmy wysięg, by poprawić stabilność przy dużej prędkości i zwiększyć ogólny komfort jazdy. Regulowana sztyca? Wiadomo. Sztyca z pełnym zakresem regulacji bez problemu zmieści się w rurze podsiodłowej 30,9 mm. Kąt główki ramy? Pochyliliśmy, aby poprawić stabilność przy dużej prędkości i zdolności wspinaczkowe - oczywiście uwzględniając ogólny wpływ na sterowność. Dzięki zastosowaniu widelca z niestandardowym wyprzedzeniem 42 mm i pochylonej główce ramy Epic daje pewność w ciasnych zakrętach i przy nagłych zmianach kierunku jazdy.
Nie brak również Brain 2.0. Już pierwszy Brain całkowicie zrewolucjonizował rowerową amortyzację, usuwając kilka odwiecznych problemów. Modele Epic z Brain wygrały już tyle wyścigów, że trudno je wszystkie zliczyć. Od lat są synonimem najlepszych maszyn zawodniczych, co wcale nie oznacza, że nie można ich poprawić.
Z podstawowych praw fizyki wynika, że po przesunięciu zaworu bliżej tylnej osi znajdzie się on w najczulszym punkcie układu. Po dniach, wieczorach i nocach spędzonych z zespołem RockShox, światło dzienne ujrzał całkowicie nowy Brain. W porównaniu z pierwowzorem o niebo lepiej reaguje na nierówności i o wiele stabilniej tłumi wstrząsy. Uproszczone zostało również podłączenie do łącznika amortyzacji, co ułatwia przepływ oleju i sprawia, że poziom wzajemnej integracji systemu nie ma sobie równych na rynku.
Epic został wykonany w technologii Rider-First Engineered™, w której płaty włókna węglowego o skomplikowanym wykroju nakładane są kolejno z mikrometrową precyzją, by wzmocnić przód i poprawić kontrolę oraz jakość jazdy. Każdy rozmiar ramy otrzymał indywidualnie ukształtowane rury w celu osiągnięcia maksymalnej sztywności i zapewnienia najlepszych wrażeń z jazdy XC wszystkim kolarzom, niezależnie od wzrostu.
Sztywność, technologia Brain i optymalna geometria są super, ale na pewno zadajesz sobie pytanie: "Co z wagą?”. Wyznaczając sobie za cel stworzenie najszybszej maszyny XC, wiedzieliśmy od samego początku, że niska masa jest warunkiem niezbędnym. Rozpoczęliśmy od układu ramy i kształtu poszczególnych rur, które otrzymały prostsze linie bez zbędnych gięć i załamań, a każda sekcja ramy została zbadana pod kątem reakcji na siły skrętne. Linki poprowadziliśmy wewnątrz ramy oraz w kanałach przez przedłużkę amortyzatora. Osiągnięta redukcja masy odpowiada mniej więcej wadze dolnych rur tylnego trójkąta i przedłużki amortyzatora poprzedniego Epica - całych 350 gramów.
Prezentowana wersja S-Works ASX nie idzie na kompromisy w zakresie osprzętu, o czym świadczy widelec RockShox SID World Cup z Brain Fade, nowy bezprzewodowy elektroniczny napęd SRAM XX1 Eagle AXS, mocne hamulce SRAM Level Ultimate oraz ręcznie składane, lekkie jak piórko koła Roval Control SL.
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.