to elektryczny rower miejski, przeznaczony do osiągnięcia możliwie najwyższego komfortu podczas jazdy w warunkach
miejskich i pozamiejskich. Rowery elektryczne Specialized Como SL stanowią rewelacyjną alternatywę do samochodu i komunikacji miejskiej. Dzięki zastosowaniu innowacyjnego systemu Super Light, nowy rower Specialized Como SL 4.0 jest idealnie zbalansowanym połączeniem mocy, zasięgu i użyteczności w komfortowym rowerze elektrycznym.
Przemyślana i dopracowana konstrukcja Turbo Como Super Light jest gotowa do pracy w dzień i w nocy, w deszczu lub w blasku słońca, dzięki zasilanym bateryjnie zintegrowanym światłom, błotnikom i dużej ilości schowków. jest bezpiecznie schowany w dolnej rurze, dzięki czemu na pierwszy rzut oka jest prawie nie do odróżnienia od zwykłego roweru.
Najważniejsze cechy modelu Specialized Turbo Como SL 4.0:
- ultrawygodna rama z wysuniętym do przodu środkiem suportu i dożywotnią gwarancją
- 5-biegowa wewnętrzna piasta Shimano Nexus minimalizuje zaangażowanie w serwis i konserwację
- pojemny akumulator 320Wh z możliwością dołożenia zewnętrznego dedykowanego akumulatora Range Extender
- zasięg do 100km ze standardowym wyposażeniem lub do 140km po dołączeniu Range Extender'a (brak w zestawie)
- lekki silnik Specialized SL 1.1, maksymalna moc 240 W / moment obrotowy maks. 35 Nm,
- wspomaga do 25km/h
- jasne, zintegrowane przednie i tylne oświetlenie, aby widzieć i być widocznym.
- montowany do ramy przedni stelaż typu porteur z koszem i siatką górną.
- mocowany do sakw tylnych bagażnik Turbo Super Light i błotniki DRYTECH.
- kompatybilność z wyświetlaczem Turbo Connect na rynku wtórnym.
- czyste wewnętrzne prowadzenie kabli i odblaskowe grafiki.
- hydrauliczne hamulce tarczowe TRP Flow Set dla maksymalnej siły hamowania.
- wytrzymałe koła 650b w połączeniu z oponami Nimbus 2.3 wygładzają wyboiste drogi, zapewniając jednocześnie ochronę przed przebiciem BlackBelt i odblaskowe akcenty zwiększające widoczność
- bezpłatna dostawa roweru w 100% złożonego i gotowego do jazdy
GEOMETRIA
SPECYFIKACJA
Rama - E5 Aluminum, bottom bracket motor mount, fully integrated downtube battery, internal cable routing, fender and front rack mounts, Smooth Welds
Widelec - Turbo Como SL one-piece-design aluminum fork, 12x110mm thru-axle
Kierownica - Specialized handlebar/stem combo, integrated cable routing
Chwyty - Body Geometry XC Contour
Przedni hamulec - TRP Flow Set Control, hydraulic disc, metal-ceramic pads, flat-mount w/ 160mm CL-rotor
Tylny hamulec - TRP Flow Set Control, hydraulic disc, metal-ceramic pads, flat-mount w/ 160mm CL-rotor
Manetki - Microshift SL-SCN05, 5-speed Nexus compatible
Kaseta - Shimano 30t sprocket
Łańcuch - KMC CN-HG71
Mechanim korbowy - Custom alloy forged crankarms
Zębatka - 40T, custom-alloy
Pedały - Specialized Commuter w/ grip tape & reflectors
Obręcze - 650b disc, double-wall alloy, pinned, 24/32h
Przednia piasta - Specialized alloy front hub disc, sealed cartridge bearings, 12x110mm, Center Lock™, 24h
Tylna piasta - Shimano Nexus, 5-speed internal gear hub, SG-C7000-5D, 32H, BLACK
Szprychy - DT Swiss Industry
Przednia opona - Nimbus 2 Sport Reflect, 650Bx2.3
Tylna opona - Nimbus 2 Sport Reflect, 650Bx2.3
Dętki - Schrader, 40mm valve
Siodło - Body Geometry Comfort Gel, 200mm w/ SWAT™ Mount
Wspornik siodła - Specialized, 6061 alloy, 2-bolt-clamp, 5mm setback, 34.9mm
Obejma podsiodłowa - Specialized bolt-type, alloy, 38.6mm
Wspomaganie elektryczne:
Silnik - Specialized SL 1.1, custom lightweight motor
Wyświetlacz - Specialized TCU, 10-LED State of charge, 3-LED Ride Mode display, ANT+/Bluetooth®
Bateria - Specialized SL1-320, fully integrated, 320Wh
Ładowarka - Custom charger, 48V System w/ SL system charger plug
Przewody - Custom Specialized wiring harness w/ chargeport
SWAT - Specialized Como SL front-rack, max. 15kg load, incl. Como SL basket w/cargo-net
Przednie światło - Supernova Mini2, 235lm, 12V, alloy housing
Tylne światło - Supernova E3, alloy housing, 3-LED, 250-degree visibility, fender mount, 12V
Osłona łańcucha - Integrated Chaincover
Podpórka - Specialized Center-Mount, 255mm
Bagażnik - Specialized Pannier-rack, alloy tubing, max. 20kg load
Błotniki - Specialized DRYTECH fenders, 65mm width, stainless steel fenderstays
Dzwonek - Simple bell
Główną zasadą w Specialized jest to, że „The Rider is the Boss”. Naszym priorytetem jest dostarczanie klientom najbardziej innowacyjnych produktów rowerowych na świecie, za które sami ręczymy. W związku z tym, z przyjemnością oferujemy jedną z najbardziej proklienckich i przyjaznych dla kolarza gwarancji w branży. Wygląda to następująco:
1. Producent zobowiązuje się, że nowy rower/rama nie posiada wad produkcyjnych czy materiałowych.
2. Importer gwarantuje, że rowery Specialized, spełniają wszystkie normy techniczne obowiązujące na terenie Unii Europejskiej.
3. Gwarancja odnosi się do wad roweru lub jego części w momencie odebrania przez kupującego.
4. Czas trwania gwarancji na nowy rower wynosi 2 lata od daty zakupu przez pierwszego właściciela. W tym czasie gwarancja może zostać przeniesiona na nowego właściciela.
5. Okres gwarancyjny na powłokę lakierniczą oraz naklejki umieszczone pod lakierem wynosi 2 lata.
6. Na ramę roweru po upłynięciu ustawowego dwuletniego okresu gwarancyjnego przyznana jest ponadstandardowa dożywotnia gwarancja (patrz dalej ustęp dożywotnia gwarancja).
7. Wszystkie uszczelniania oraz części gumowe w amortyzatorach, oraz tłumikach FOX Racing Shox, Specialized lub komponentom z technologią Brain podlegają standardowemu zużyciu, a ich żywotność nie musi być dłuższa niż 90 dni.
8. Roszczenia z tytułu gwarancji są skuteczne tylko wtedy, gdy rower został prawidłowo zmontowany oraz przygotowany do jazdy przez autoryzowanego sprzedawcę zgodnie z wytycznymi firmy Specialized.
9. Roszczenie gwarancyjne składane są tylko za pośrednictwem autoryzowanych partnerów handlowych Specialized. Zgłoszenie bezpośrednio u importera/producenta nie będą rozpatrywane
10. (klient końcowy zostanie skierowany do autoryzowanego partnera Specialized) .
11. Właściciel roweru jest zobowiązany do przeprowadzenia przeglądu gwarancyjnego w autoryzowanym serwisie po przejechaniu 100-200 km, najpóźniej jednak do 2 miesięcy od daty zakupu.
12. Rower jest skomplikowanym produktem technicznym i jako taki wymaga odpowiedniego serwisu i konserwacji. Używanie roweru
13. w warunkach intensywnej eksploatacji (błoto, deszcz, kurz, udział w zawodach sportowych oraz agresywna jazda) znacząco obniża żywotność roweru jak i jego podzespołów. W takich przypadkach niezbędne jest skrócenie interwałów pomiędzy serwisami.
14. Szczególnie zaleca się przeprowadzenie serwisu w autoryzowanych punktach partnerskich Specialized. Pracownicy takowych sklepów oraz serwisów są regularnie szkoleni oraz mają dostęp do bieżących informacji technicznych oraz odpowiednich części serwisowych.
15. Wszelkie usługi serwisowe roweru w okresie gwarancyjnym są odpłatne.
16. Dokumentami umożliwiającym rozpoczęcie procedury reklamacji jest dowód zakupu oraz poprawnie wypełniona Karta Gwarancyjna. Prosimy o zachowanie tych dokumentów w bezpiecznym miejscu.
17. Reklamowany rower, będący na gwarancji, musi być czysty i kompletny. Właściciel nie może sam demontować części roweru. Reklamowana rama, widelec amortyzowany, tłumik albo inne części roweru nie mogą być wymontowane, jeżeli nie były oddzielnie zakupione.
18. Powłoka lakiernicza reklamowanej ramy roweru musi być oryginalna.
19. W przypadku reklamacji wymagane jest przedstawienie udokumentowanych przeglądów serwisowych wykonanych
20. w autoryzowanym punkcie partnerskim Specialized przynajmniej raz w roku (patrz przegląd serwisowy oraz uwagi serwisu).
21. W przypadku uwzględnionej reklamacji importer zawiązuje się do naprawy lub wymiany uszkodzonej, wadliwej części roweru na nową identyczną lub inną z podobnymi parametrami technicznymi. Ze względu na liczne warianty kolorystyczne nie można zawsze zapewnić dostępności odpowiedniego malowania ramy, w przypadku braku oryginalnego koloru będzie dostarczona część w kolorze neutralnym (czarna, biała, srebrna).
22. Jedynym oraz ostatecznym arbitrem, który decyduje o słuszności reklamacji komponentów, których producentem nie jest Specialized, jest oficjalny dystrybutor producenta danego komponentu.
23. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości związane z warunkami gwarancyjnymi, zachęcamy do kontaktu ze sprzedawcą produktu.
24. Wykonywanie uprawnień wynikających z gwarancji nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień wynikających z rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Po upływie dwuletniego okresu gwarancyjnego, producent świadczy wydłużony okres gwarancji ramy roweru dla pierwszego właściciela zgodnie z poniższymi warunkami specjalnymi:
1. Dożywotnia gwarancja jest umowna, obowiązuje na poniższych warunkach.
2. Dożywotnia gwarancja ramy jest uwarunkowana podaniem danych osobowych właściciela roweru sprzedawcy i może ją zastosować tylko ten właściciel, którego dane osobowe są przedmiotem przetwarzania. Zmiana właściciela skutkuje utratą dożywotniej gwarancji na ramę.
3. Dodatkowa gwarancja na ramę jest uwarunkowana koniecznością rejestracji roweru w bazie danych Specialized najpóźniej w ciągu 90 dni od daty zakupu.
4. Producent gwarantuje, iż w okresie istnienia roweru w pierwotnej specyfikacji naprawi lub zmieni na swój koszt ramę, jeżeli ujawniło się uszkodzenie, którego przyczyną jest wada produkcyjna lub materiałowa. Okres używania roweru jest uzależniony od licznych czynników
5. (intensywność, sposób oraz warunki użytkowania roweru, jakość oraz regularność serwisu, waga użytkownika, itd.). Dożywotnia gwarancja jest niniejszym rozumiana w sensie okresu użytkowania ramy roweru (produktu), a nie długości życia właściciela (osoby fizycznej) roweru. Niniejsza gwarancja nie oznacza, że rama lub rower są niezniszczalne oraz ich właściwości nie zmienią się w dłuższym okresie użytkowania.
6. Jedynym oraz ostatecznym arbitrem decydującym o słuszności reklamacji jest importer. W przypadku uznanej gwarancji, rama będzie naprawiona lub zmieniona na taką samą nową lub inną z podobnymi parametrami technicznymi alternatywną (dostępną w danej chwili na magazynie Specialized). Specialized nie gwarantuje utrzymania dostępności produktu z danego roku modelowego, koloru, średnicy rur oraz geometrii, jaką miała pierwotnie reklamowana rama.
7. W przypadku ramy amortyzowanej dożywotnia gwarancja udzielana jest na kompletną ramę łącznie z tylnym wahaczem oraz sztycą podsiodłową.
8. Powłoka lakiernicza reklamowanej ramy roweru musi być oryginalna.
9. Wszelkie koszty związane z dostosowaniem nowej ramy do standardów związanych z komponentami i częściami opłaca właściciel roweru (konieczność dokupienia innych komponentów z powodu zmiany geometrii, średnicy rur, dostosowanie widelca amortyzowanego oraz tłumika do nowej ramy przyznanej w ramach reklamacji, itd.). Przedmiotem gwarancji jest tylko rama a usługa serwisowa związana z dostosowaniem oraz modernizacją roweru z powodu innych standardów zastosowanych w wymienianej ramie na nowszą z innego roku modelowego ponosi właściciel roweru.
Gwarancja nie ma zastosowania w następujących przypadkach:
1. Szereg uszkodzeń nie może być podstawą do roszczeń gwarancyjnych, bowiem są konsekwencją ewidentnych zaniedbań ze strony użytkownika lub brak profesjonalnej obsługi serwisowej i nie przestrzeganie zalecanych interwałów przeglądów okresowych
2. (np. uszkodzenia haków tylnej oraz przedniej przerzutki, zerwanie lub wykrzywienie łańcucha pod wpływem niewłaściwej zmiany przełożeń, zerwane gwinty, korozja oraz oksydacja, niewłaściwy serwis hamulców hydraulicznych bez zachowania zaleceń producenta, zarysowania powierzchni lakierniczych, uszkodzenia suportu, pęknięcie rury podsiodłowej ramy w wyniku wysunięcia sztycy ponad maksymalną wysokość zaznaczoną odpowiednim opisem na produkcie, uszkodzenie powierzchni bieżni hamulcowych obręczy karbonowych w wyniku przegrzania niewłaściwym stylem hamowania oraz modulacji).
3. Wszelkie uszkodzenia mechaniczne, które są wynikiem upadku, nadmiernego obciążenia, wypadków losowych czy komunikacyjnych (np. uszkodzenie ramy, amortyzatorów, obręczy, kierownicy, sztycy, szyn siodełka, środka suportu, ramion korby, uszkodzenia poszycia siodełka, uszkodzenie ram karbonowych w wyniku wypadku uszkodzenie opony ostrym przedmiotem, uszkodzenie elementów tylnego zawieszenia skutkiem niewłaściwej regulacji tłumika, pęknięcie podkowy widelca amortyzowanego oraz naruszenie geometrii ramy ).
4. Uszkodzenia mechaniczne powstałe na skutek użycia nadmiernej siły lub niedotrzymaniem maksymalnych dozwolonych momentów przy dokręcaniu połączeń śrubowych przewidzianych dla danych grup komponentów (np. przeciągnięcie zacisków zwłaszcza karbonowych komponentów – sztycy, kierownicy lub manetek).
5. Szczególnej uwadze podlega montaż poszczególnych części z użyciem specjalistycznych środków takich jak: pasty i smary montażowe oraz środki zapobiegające samoczynnemu rozkręcaniu połączeń gwintowych; spadek pojemności baterii roweru elektrycznego o więcej niż 25% po 300 pełnych cyklach naładowania, albo dwóch latach).
6. Gwarancją nie są objęte elementy ulegające naturalnemu zużyciu lub rozregulowaniu w trakcie użytkowania (rozcentrowanie kół, rozregulowanie przerzutek i hamulców).
7. Gwarancji nie podlegają drobne części, które zależnie od warunków użycia mogą ulec szybkiemu zużyciu (linki, szprychy, nyple, klocki hamulcowe oraz hamulce tarczowe, łożyska tylnego wahacza rowerów amortyzowanych, uchwyty, itd.); główny przewód zasilający między silnikiem a baterią). Reklamacja takich części uznaje się tylko w przypadku nieużywanych rowerów.
Utrata gwarancji następuje w którymkolwiek z następujących przypadków:
1. Upłynięcie okresu gwarancji.
2. Brak przeglądu gwarancyjnego w określonym terminie.
3. Jeżeli gwarancja nie została zastosowana bezpośrednio po stwierdzeniu wady, a w każdym razie nie później niż 2 miesiące od wystąpienia wady.
4. Modyfikacja roweru lub jego części (np. modyfikacja otworów w prowadzeniu wewnętrznym linek do ramy roweru, zmiana ustawień pracy amortyzatora oraz tłumika, modyfikacja powłoki lakierniczej, jakakolwiek interwencja do elektroniki lub zwiększenia prędkości z modyfikacją mechaniczną silnika poza ustawieniem fabrycznym rowerów elektrycznych, itd.).
5. Nieprawidłowa obsługa lub niestosowne użycie, patrz załącznik A Podręcznika użytkownika roweru Specialized.
6. Niedostateczna konserwacja, niedotrzymywanie interwałów serwisowych poszczególnych ustawień lub niefachowy serwis.
7. Mycie roweru za pomocą wysokociśnieniowych urządzeń lub agresywnych środków czyszczących.
8. Niewłaściwe przechowywanie roweru (miejsca wilgotne, nieustanne wystawienie na promieniowanie słoneczne czy niekorzystne czynniki atmosferyczne).
9. Uczestnictwo w wypadku lub kolizji drogowej.
10. Uszkodzenie ramy karbonowej oraz komponentów wystawionych na źródło wysokiej temperatury (przechowywanie w pobliżu grzejnika, transport na bagażniku rowerowym w pobliżu układu wydechowego).
Następujące wyszczególnienie niezbędnych przeglądów serwisowych zawiera tylko najważniejsze interwały, których należy dotrzymywać w celu utrzymania warunków gwarancji. Przeglądy te należy zaznaczyć w części „uwagi serwisowe”. Pozostałe standardowe interwały serwisowe, które są zależne od sposobu oraz warunków używania roweru, znajdziesz w Instrukcji Obsługi roweru Specialized, lub skonsultuj się ze swoim sprzedawcą.
1. Cały rower: kompletny fachowy serwis u autoryzowanego sprzedawcy Specialized raz w roku.
2. Widelce amortyzowane FOX: wymiana oleju oraz kontrola w FOX centrum serwisowym raz w roku, czyszczenie oraz wymiana oleju Float Fluid w komorze powietrznej co 100 godzin użytkowania
3. Amortyzatory FOX: wymiana oleju oraz kontrola w FOX centrum serwisowym raz w roku.
4. Widelce amortyzowane oraz amortyzatory posiadające system Specialized Brain: wymiana oleju oraz kontrola w centrum serwisowym Specialized Europe B.V. maks po 100 godzinach użytkowania , lub przynajmniej raz w roku.
5. Amortyzatory i dampery Öhlins : wymiana oleju oraz kontrola w autoryzowanym centrum serwisowym Öhlins maksymalnie po 100 godzinach, a minimalnie raz do roku.Wszystkie pozostałe widelce oraz amortyzatory: wymiana oleju oraz kontrola w fachowym serwisie maks. po 100 godzinach, lub przynajmniej raz w roku.
6. Wszystkie widelce oraz amortyzatory – czyszczenie oraz smarowanie wszystkich uszczelniaczy komór powietrznych po 30 – 50 godzinach używania.
7. Sztyce teleskopowe: kompletny serwis przynajmniej raz do roku.
8. Hamulce hydrauliczne: wymiana płynu hamulcowego DOT 4, DOT 5.1 – raz w roku.
1. Rower nie jest przeznaczony do poruszania się po drogach publicznych. W przypadku użytkowania w ruchu drogowym należy wyposażyć go we wszystkie elementy bezpieczeństwa określone w ustawie z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o Ruchu Drogowym. DZ.U. 1997 Nr 98, poz. 602 z późn. zm.) oraz ). Rower nie jest przeznaczony dzieciom do zabawy do 14 lat.
2. Producent oraz importer nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za szkodę lub obrażenia powstałe w wyniku użytkowania roweru
3. Ramy do rocznika modelowego 2019 z włókna węglowego oraz komponenty mają za cel obniżyć wagę roweru i dlatego nie przewiduje się np. montażu krzesełka dziecięcego, przyczepki rowerowej czy innych elementów dodatkowych mogących bezpośrednio wpłynąć na bezpieczeństwo użytkownika. W przypadku pytań prosimy o fachowe doradztwo u autoryzowanego partnera Specialized.
4. Zależnie od typu używanego trenażera, może on potencjalnie doprowadzić do uszkodzenia ramy na drodze wywierania ponadprzeciętnych (większych niż zakłada standardowe użytkowanie roweru na drodze) nacisków na poszczególne sekcje ramy. Szczególnie podatne na to są ramy wykonane z kompozytów węglowych sztywno zamocowane do struktury trenażera
5. Rowery elektryczne L1e- B (tzw. „szybkie“ rowery elektryczne ze wsparciem silnika do prędkości 45 km/h) są z punktu widzenia ustawy pojazdem motorowym. Właściciel jest zobowiązany taki pojazd zarejestrować w określonym urzędzie w wydziale komunikacji oraz używać go zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o Ruchu Drogowym .
6. Instrukcja użytkowania roweru ma charakter ogólny i nie zawiera szczegółowych informacji, zwłaszcza na temat ustawień i regulacji zawieszenia. Wyjaśnienie zasad oraz regulacja tych elementów dla potrzeb konkretnej osoby, leży w gestii sprzedającego. Na zażądanie sprzedawca może podać szczegółowe pisemne informacje dotyczące zawieszenia FOX oraz Specialized, jeżeli są zamontowane w Twoim rowerze.
7. Niedostosowanie się do ograniczeń strukturalnych ramy lub komponentów może doprowadzić do ich uszkodzenia oraz spowodować fatalne niebezpieczeństwo dla użytkownika.
8. Wszystkie informacje dotyczące ustawień, przeglądów znajdziesz na następujących stronach internetowych:
• Specialized: www.specialized.pl
• FOX: www.gregorio.pl
• Roch Shox, Sram: www.aspire.eu
• Shimano: www.shimano.com/pl
• Formula: www.bicyklon.pl/
• X-Fusion: www.spidersuspensions.com/pl
Podane warunki gwarancyjne są ważne dla rowerów zakupionych u autoryzowanych partnerów Specialized na terenie Rzeczpospolitej Polskiej. Warunki gwarancyjne w różnych częściach świata różnią się z powodów odrębnych ustaw oraz z powodu innych różnic regionalnych.
Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.
Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.