Instrukcja montażowa rowerów - dotyczy sprzedaży wysyłkowej:
Rower w celu zabezpieczenia przed uszkodzeniami związanymi z wysyłką, pakowany jest w karton. Z tego powodu demontowane jest przednie koło, pozostaje do wyprostowania oraz dokręcenia kierownica, a także należy przykręcić pedały. Czasem pozostaje do dokręcenia siodło.
Dokręcenie kierownicy:
W celu przykręcenia kierownicy potrzebny będzie klucz imbusowy rozmiar 6 (przy sterach 9) typu Ahead również imbus (rozmiar 5). Kierownicę należy ustawić prostopadle do osi roweru i wyciągnąć na odpowiednią wysokość. Nie można przekroczyć znaku wskazującego na maksymalny poziom podniesienia kierownicy, gdyż grozi to wypadkiem. Kierownicę należy dokręcić mocno w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, (dla fachowców podajemy, iż dokręcić należy z momentem 20 Nm).
Założenie przedniego kola:
Koło należy symetrycznie włożyć w przedni widelec roweru. Z jednej i drugiej strony koła powinien być jednakowy prześwit pomiędzy widełkami. Koło następnie należy odpowiednio mocno dokręcić (dla fachowców podajemy parametry dokręcania kół - przednie 15 Nm, tylne 17 Nm). Po dokręceniu można sprawdzić czy dobrze to zrobiliśmy podnosząc rower i uderzając w przednie koło dłonią. Jeżeli dobrze dokręciliśmy, koło po uderzeniu nie spadnie.
Dokręcenie pedałów:
Pedały posiadają oznaczenia L - lewy, R - prawy. Pedały należy dokręcać z właściwej strony, czyli:
L - lewy pedał (ten, którym pedałuje się lewą nogą) przykręcamy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, pierwsze kilka obrotów zaleca się dokręcić ręką, żeby nie uszkodzić gwintu w korbie, następnie należy dociągnąć do oporu płaskim kluczem o numerze 15 (samo dociągniecie najlepiej robić w pozycji, gdy korba jest skierowana do góry. Wtedy naciskamy na klucz z góry na dół i mamy największą siłę nacisku) - zalecany moment dokręcenia 25Nm
R - prawy pedał przykręcany jest zgodnie z ruchem wskazówek zegara, sposób dokręcania jak wyżej.
Montaż koszyka - dotyczy rowerów Retro:
Koszyk należy przykręcić do uchwytu mocującego pod nakrętką sterów kierownicy. Następnie należy założyć drut wspierający koszyk. Drut mocowany jest na osi koła (lub dokręcany do widelca przedniego - jeżeli posiada specjalne nagwintowane otwory), oraz przykręcany do koszyka w miejsce otworów na jego spodzie. W komplecie powinny być blaszki oraz śrubki, za których pomocą montuje się kosz.
Mamy nadzieję, iż powyższa instrukcja ułatwi Państwu przygotować rower do miłej i bezpiecznej jazdy.